Retourneren.
Je hebt het recht om binnen 14 dagen een artikel retour te sturen (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet, tenzij anders vermeld.
 
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop het artikel in je bezit is.
 
Je maakt gebruik van het herroepingsrecht door: 
  • In te loggen op je BaretOnline account
  • Naar je bestellingen overzicht te gaan en de actuele bestelling te openen
  • Het te retourneren artikel aan te vinken en een korte verklaring in te vullen waarom te retourneren.

De aanvraag is ingediend. Zodra uw aanvraag goedgekeurd is, krijgt u hiervan een bericht en krijgt u ook een RMA nummer. Dit nummer dient goed zichtbaar aan de buitenkant van het pakket genoteerd te worden.

Het liefst ook het retour formulier uitprinten en meesturen. Indien je geen printer hebt, is het RMA nummer noodzakelijk.

LET OP: Niet vooraf aangemelde retourzendingen worden niet in behandeling genomen

Je kunt het artikel alleen terug sturen als:
  • Het artikel compleet is.
  • In de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en verpakking. 
Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen. Sommige artikelen kun je niet retourneren, omdat de producten overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast. Daaronder verstaan we o.a. producten op maat gemaakt of naar je specifieke wensen aangepast.
 
Als je artikelen terug stuurt, moet je de adresgegevens overnemen van Baretonline.nl die staan aangegeven op het retourzegel van de verpakking. Daarbij is het noodzakelijk om ook je eigen adres te vermelden op het brievenbuspakje. 
 
Met het toepassen van het herroepingsrecht vervalt niet je eventuele betaalverplichting. Je zult wel binnen de gestelde termijn moeten betalen. Is door het retour verwerken in onze administratie een tegoed ontstaan en heb je de bestelling vooraf betaald, dan storten wij dit zo spoedig mogelijk op je rekening. Dat betekent: binnen 5 dagen na verwerking van het retour en uiterlijk 14 dagen na je retourmelding. 
 
Wij betalen niet de verzendkosten terug en de retourkosten komen voor je eigen rekening.
 
Als je nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, storten wij niet terug. We verrekenen het bedrag dan met dit openstaande saldo. Tegoeden, ontstaan door het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit.
 
Ruilen
Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling.
 
Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.
 
 
Garantie.
 
Artikelklachtmelden.
Een artikelklacht kan worden gemeld door een e-mail te sturen naar info@baretonline.nl
Het bericht moet de volgende informatie bevatten om door ons in behandeling te worden genomen.
  • Het nummer van het artikel waar de klacht over gaat
  • Het klantnummer
  • Het ordernummer
Vervolgens een zo duidelijk mogelijke omschrijving van de klacht.
 
Wanneer is een product niet goed?
Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd of het kapot is.
 
Garantie
Als de klacht gegrond is, komen alle kosten voor het omruilen of laten repareren van artikelen voor rekening van Baretonline.nl